مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی

مطالب دیگر:
📜بررسی و مطالعه شهر سمنان از دیدگاه جامعه شناسی شهری و نظریه های شهری📜بررسی مديريت و برنامه ريزي جامع شهري📜تاثير مخلوط بازاريابي بر صادرات منسوجات مصري با استفاده از شيوه ديناميك سيستم📜بررسی نقش رضايت شغلي و آثار آن بر جامعه📜بررسی راهكارهاي قوة قضائيه در رابطه با كاهش آمار زندانيان📜بررسی كنترل الكترونيكي موتور ديزل (EDC)📜بررسی فنون و اصول هنر سفالگري📜بررسی حركات اصلاحي و درماني و ضعفها و ناهنجاري هاي اكتسابي دستگاه استخواني و عضلاني و مفصلي📜بررسی آزمایش تعیین زمان گیرش سیمان با استفاده از سوزن ویکات📜بررسی مداخله نظامي آمريكا در گرانادا📜بررسی مباني حقوق اسلامي مبحث تعارض ادله📜بررسی بیوگرافی و آثار نیما یوشیج📜بررسی و آشنايي با دين زرتشت📜بررسی و تحليل پايداري شيرواني‌هاي سد مخزني كشكسراي مرند📜بررسی صورتهاي‌ مالي‌ تلفيقي‌ و حسابداري‌ سرمايه‌گذاري‌ در واحدهاي‌ تجاري‌ فرعي📜بررسی و شناسایی و پیشگیری بيماري لكه سفيد در ماهي يا Ich📜گزارش كارآموزي در شركت وركات سـازه بتـن آرمـه📜بررسی خوردگي ميكروبيولوژي و نحوه كنترل آن📜بررسی زندگینامه حضرت علی و واقعه غدیر📜بررسی دلایل آغاز جنگهای ایران و یونان در دوره هخامنشیان براساس مدارک و شواهد باستان شناختی📜بررسی مشکلات و تهدید ها و فرصتها محدوديت هاي پروژه📜بررسی جامع ویژگی ها و خواص بتن های غلطکی📜بررسی انواع روش ها و فنون روابط عمومي و ارتباط با رسانه‌ها📜بررسی دیدگاه و سبک عکاسی پل استراند📜گزارش کارآموزی رشته برق در اداره برق شهرستان خرمدره

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه­ی نظری

2-1. تعاریف مدیریت از دیدگاه صاحب نظران

مدیریت از نظر لغوی یعنی اداره كردن و مدیر اسم فـــاعل از مصدر اداره، به معنی اداره كننده است. به عبارتی مدیر یعنی گرداننده و مدیریت یعنی گرداندن یك سازمان در جهت اهداف آن. معمولاً واژه­ی مدیریت با معانی مختلف به كار برده می شود. به عنوان مثال، گاهی ممكن است مدیریت به فرایندی اشاره داشته باشد كه مدیران در جهت تحقق اهداف سازمانی آن را پی گیری می كنند(پرداختچی،1372: 8 -7).

تعاریف مدیریت از لحاظ ابعادی كه مورد توجه و تأكید قرار گرفته اند:

الف) در بعضی از تعاریف مدیریت، تعامل افراد مورد تأكید قرار گرفته است:

ب) در برخی از تعاریف هماهنگی مورد توجه و تأكید واقع شده است:

ج) تعاریفی كه به وظایف یا كاركردهای مدیریت تأكید بیشتری دارند:

د) در بعضی تعاریف بر تصمیم گیری تأكید خاصی شده است:

2-2. پیشینه و تاریخچه­ی مدیریت

2-2-1. اصول بنیادی مدیریت:

1- مدیریت در مورد موجودات انسانی می باشد. کار مدیر این است که افراد را قادر سازد به انجام کار بپردازند، قوت های افراد را اثربخش سازد و ضعف های ایشان را کنار بگذارد.

2- چون مدیریت به انسجام افراد در یک فعالیت مشترک می پردازد ، عمیقاً به فرهنگ وابسته است. آنچه مدیران در ژاپن، انگلستان، برزیل و آمریکا انجام می دهند، دقیقاً شبیه هم هستند. چگونگی انجام کار است که می تواند کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل یکی از چالش های اصلی که مدیران در کشورهای توسعه یافته با آن روبرو می شوند، این است که بخشی از سنت ها، تاریخ و فرهنگی را که در آن هستند، پیدا کرده و شناسایی نمایند تا بتوانند به عنوان آجرهای بنای مدیریت خود از آنها استفاده کنند.

3- هر سازمانی نیازمند تعهد به اهداف عمومی و ارزش های مشترک است. بدون چنین تعهدی سازمانی وجود نخواهد داشت.سازمان باید اهداف روشن،ساده و وحدت بخشی داشته باشد. ماموریت اصلی سازمان باید به اندازه کافی روشن، عمومی و قابل تصدیق و تایید باشد. مقاصدی که تجلی بخش آن اهداف هستند باید روشن، عمومی ، قابل تصدیق و تایید باشند.

4- مدیران باید سازمان و اعضای آن را قادر سازند که به موازات نیازها و تغییر فرصت ها رشد کرده و توسعه یابند. هر سازمانی یک موسسه یادگیری و آموزش است. تربیت و رشد در همه سطوح برقرار گردد.

5- هر سازمانی مرکب از افرادی با مهارت ها و دانش های مختلفی است که انواع کارهای بسیار متفاوتی را انجام می دهند. باید مبتنی بر ارتباطات و مسئولیت های فردی باشند. همه­ی اعضا نیاز دارند که به هدفی که در پیش دارند فکر کنند و مطمئن گردند که همکاران آنها آن هدف را می شناسند و درک می نمایند.

6- نه تعداد برونداد و نه رده پایین بودن به خودی خود ملاک مناسبی برای ارزیابی عملکرد مدیریت و سازمان نمی باشد.

7- مهم ترین چیزی که باید در مورد هر سازمانی به یاد داشت این است که نتایج تنها در خارج (سازمان) وجود دارند. نتیجه یک کسب و کاری رضایت مشتری است.( دراکر،1390 : 61).

مدیران عامل دگردیسی هستند. نیروی کار را در کشورهای توسعه یافته از حالت کارگران دستی به کارگران دانشور تحصیل کرده تبدیل نموده است. این کار با بکارگیری دانش کار تحقیق یافته است. مدیریت تلاش انسان را از همه جهات در یک سازمان واحدی بهم پیوند می دهد و در نتیجه یک عملکرد اجتماعی نوین می گردد.اصول و کاربرد مدیریتی که برای اثربخشی همه سازمان های جامعه مهم است