مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش کارکنان

مطالب دیگر:
🔥دانلود تحقیق در موردشبيه سازي سيستمهاي گسسته اصول کلی و زبانهای شبیه سازی کامپیوتری🔥دانلود تحقیق در موردشبيه سازي سيستمهاي گسسته پیشامد🔥دانلود تحقیق در موردشبيه‌سازي کامپیوتری🔥دانلود تحقیق در موردشبکه های اجتماعی🔥دانلود تحقیق در موردشبکه های نسل جدید ngn🔥دانلود تحقیق در موردشبکه های کامپیوتری🔥دانلود تحقیق در موردشركت برق منطقه اي مازندران و گلستان 1🔥دانلود تحقیق در موردشش بنای مهم بین النهرین🔥دانلود تحقیق در موردششمین کنگره پیشگامان پیشرفت🔥دانلود تحقیق در موردشناسائي گونه هاي علف هاي هرز اموزشكده كشاورزي🔥دانلود تحقیق در موردشناسایی و تعیین ساختار های نانو🔥دانلود تحقیق در موردشناسایی عوامل زیان آور و بیماریزای محیط کار و ارائه روش های کنترلی و پیشگیری🔥دانلود تحقیق در موردشناسایی گیاهان مرتعی🔥دانلود تحقیق در موردشوک و آنافیلاکسی🔥دانلود تحقیق در موردشيمي تجزيه (I)🔥دانلود تحقیق در موردشيوه هاي ارزيابي وضعيت بدن در ارگونومي شغلي🔥دانلود تحقیق در موردشکست نور🔥دانلود تحقیق در موردشکستگی وآتل بندی🔥دانلود تحقیق در موردشیمى-سنتیک🔥دانلود تحقیق در موردشیمی آلی (1)🔥دانلود تحقیق در موردشیمی سال دوم دبیرستان فصل دوم موضوع بررسی اجمالی گروه ها🔥دانلود تحقیق در موردشیمی عمومی🔥دانلود تحقیق در موردصنایع فرهنگی در زندگی روزمره🔥مجموعه پک بزرگ ترنزیشن فوتیج های Liquid🔥مقاله ترجمه شده استراتژی قیمت گذاری و هماهنگی در زنجیره تأمین دو سطحی همراه با ریسک معکوس خرده فروشی

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

آموزش كاركنان

با توجه به دگرگونی سریع و پرشتاب دانش و معلومات بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمان ها به عنوان یك سیستم باز با محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخ گویی به تغییرات محیطی می باشند. از آن جا كه منابع انسانی مهم‏ترین عامل و محور در سازمان ها محسوب می گردد، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی برای مواجه با تغییرات از اهمیت ویژه برخوردار است و كلیه سازمان ها با هر نوع مأموریتی كه دارند باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسان ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند. اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد تغییر در رفتار، دانش و مهارت های منابع انسانی سازمان ها متناسب با نیازها بدون شك با به روز كردن اطلاعات و دانش كاری آنان ضمن توسعه مهارت ها، موجب بقاء سازمان خواهد شد(صدری،1383).

مفهوم شناسی آموزش و آموزش كاركنان

آموزش به فرایند انتقال معلومات، نگرش ها و مهارت ها از فرد یا گروهی به فرد یا گروه دیگر برای ایجاد تغییرات در ساختارهای شناختی، نگرشی و مهارتی آن ها گفته می‎شود(صدری،1383 ص 14).

آموزش اصطلاحی است كه دامنه آن طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد. طول یك فعالیت آموزشی می تواند از یك دوره آموزشی كوتاه مدت مانند یك گردش صحرایی یك روزه تا یك دوره بهسازی حرفه ای با شاگردان و فراگیران متفاوت را شامل شود(چیذری، 1375 ص 23). از نظر شعاری نژاد، آموزش یك عمل اجتماعی است كه اشخاص را زیر تأثیر و نفوذ محیط برگزیده و مضبوط قرار می‎دهد تا شایستگی اجتماعی كسب كنند و به حد نهایی رشد و تكامل فردی برسند(شعائری نژاد، 1364).

منظور از آموزش كاركنان، كلیه مساعی و كوشش هایی است كه در جهت بهبود سطح دانش و آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و هم چنین ایجاد رفتار مطلوب در كاركنان یك سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسؤولیت های شغلی خود می نماید. آموزش كاركنان معنای وسیع و گسترده ای دارد و تنها معنی كارآموزی، كارورزی و یا تمرین عملی در یك زمینه بخصوص را در بر نمی گیرد، بلكه دامنه آن به قدری وسیع می شود كه از فرا گیری یك حرفه و فن ساده شروع شده و به احاطه كامل برعلوم و فنون بسیار پیچیده، ورزیدگی در امور سرپرستی و مدیریتی در سازمان های دولتی و صنعتی و بازرگانی و هم چنین به چگونگی رفتار و برخوردهای مناسب در مقابل مسائل انسانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسط می یابد(سبحان اللهی، 1379 ص 27).

آموزش كاركنان مهم ترین روش بهسازی منابع انسانی می باشد و برنامه ریزی برای توسعه آن در راستای اهداف و استراتژی های سازمان، نقش عمده ای در بهسازی سازمانی دارد. آموزش و بهسازی منابع انسانی باعث بصیرت و معرفت بالاتر، دانش و معرفت بیشتر و مهارت بهتر می گردد. آموزش در حقیقت خود مدیریت است و بدون آموزش كاركنان، پایه های مدیریت متزلزل و سست می گردد(جعفری‎قوشچی، 1381 ص 51).

آموزش كاركنان فرایندی است برای سازگاری افراد با محیط متحول سازمانی و در نتیجه انطباق سازمان با محیط بیرونی. بنابراین آموزش و بهسازی منابع انسانی باعث بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالا تر توانایی و مهارت بیشتر كاركنان در سازمان برای اجرای وظایف و مسؤولیت های شغلی می شود و در نتیجه موجب نیل به هدف های سازمانی با كارآیی و اثربخشی بهتر و بیشترمی گردد، و باید گفت امروزه هیچ سازمانی قادر نیست بدون آموزش، بهبود و توسعه یابد(مطهری نژاد،1381 ص 28).

2-2-2 ) اهمیت و ضرورت آموزش كاركنان

از آن جا كه یكی از ابعاد زندگی اجتماعی انسان زندگی سازمانی اوست، و زندگی سازمانی علاوه بر این كه دیگر شئون زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد، همواره در معرض تغییرات ناپایدار نیز قرار دارد و این تغییر در كار راهه شغلی و روش های انجام كار در سازمان ها مشهود است. به همین دلیل انسان و به تبع آن سازمان ها باید به طریقی خود را با این تغییرات همساز نموده تا بتوانند دوام و بقای خود را حفظ كنند(صدرالدین،1383 ص 28). تغییرات و چالش هایی كه در محیط صنعتی امروز در حال رخ دادن است بیانگر این واقعیت است كه موفقیت یا شكست سازمان ها در عرصه رقابت جهانی متأثر از نقش كاركنانی می باشد كه از دانش، مهارت و توانمندی بالایی برخوردارند(سلیمی، 1382).

معمولاً آموزش های كلاسیك در تمام زمینه ها برای شروع و ادامه فعالیت افراد در سازمان ها به طور كامل مؤثر واقع نمی شود، لذا بهره گیری از آموزش های قبل از خدمت و ضمن خدمت می تواند گام مؤثری برای بهبود و پیشرفت فعالیت های افراد در سازمان های اجتماعی باشد(توماس، 1965).